A Rákoscsabai Katolikus Kör épületéről készült statikai szakvélemény megtekintéséhez kattintson ide.

A Rákoscsabai Katolikus Közösségekért Alapítványhoz kapcsolódó további dokumentumok, események megtekintéséhez kattintson ide.

Egy kosárlabda az én kezemben kb. 3000 forintot ér. Egy kosárlabda Michael Jordan kezében kb. 290 milliót.

 

 

Attól függ, kinek a kezében van… Egy teniszütő az én kezemben nem ér semmit. Ha a teniszütőt Serena Williams fogja, akkor megnyeri a Világkupát.

 

Attól függ, kinek a kezében van… Egy bot az én kezemben arra jó, hogy elkergessem a kutyákat. Egy bot Mózes kezében, kettéválasztja a hatalmas tengert.

 

Attól függ, kinek a kezében van… Egy parittya az én kezemben egy gyermekjáték. Egy parittya Dávid király kezében hatalmas fegyver.

 

Attól függ, kinek a kezében van… Két hal és öt kenyér az én kezemben két halas szendvics: a tízóraim. Öt kenyér és két hal Jézus kezében jóllakat ezreket.

 

Attól függ, kinek a kezében van… Szögekkel a kezemben elkészíthetek egy madáretetőt. A szögek Jézus kezében megváltást hoztak az egész világnak.

 

Attól függ, kinek a kezében van… Ahogy már észrevehetted: “Attól függ, kinek a kezében van.” Tehát tedd le a törődöttségedet, a félelmeidet, az aggódásaidat, a reményeidet, az álmaidat, a kapcsolataidat, a családodat és az egyházadat az Isten kezébe, hiszen tudod: Attól függ, kinek a kezében van.

/Ismeretlen szerző/

kéz

kosárlabda

teniszütő

bot

parittya

két hal, öt kenyér

kereszt

 

Zsibbadó lábakkal, üres hassal és nem éppen pozitív hangulatban szálltam le a repülőről. Még három óra várakozás állt előttem a csatlakozásig. És a gép késett!

Lepakoltam a csomagjaimat, és hazatelefonáltam. A feleségem vette fel a telefont. Mindig örül, ha hívom. Nem hoztunk fontos döntéseket. Nem oldottunk meg egyetlen problémát sem. Egyszerűen csak beszélgettünk. Kezdtem egyre jobban érezni magam. Amikor befejeztük a beszélgetést, Denalyn azt mondta: „Nagyon örülök, hogy hívtál.” Boldogan tettem le a telefont. Most már kibírom, hogy távol vagyok, mindaddig, amíg tudom, bármikor hazatelefonálhatok.

Ez arra emlékeztet, hogy Jézusnak is haza kellett telefonálnia az élet forgatagában. Szüksége volt rá, hogy egy kis időt töltsön Valakivel, aki megérti. Így hát csevegett Azzal, Akit szeret; hallotta az otthon hangját, ami már hiányzott Neki.

És eszébe jutott, hogy ha elszabadul a pokol, akkor a menny közel húzódik! Lehet, hogy neked is Haza kellene telefonálnod …

„Elbocsátotta a sokaságot”

Bölcs gondolatot rejt a Máté 14:23 három szava: „elbocsátotta a sokaságot.” Nem akármilyen sokaság volt, amit Jézus elbocsátott. Olyan emberek voltak, akiknek küldetésük volt. Követték Jézust. Hallották Őt tanítani. Látták Őt gyógyítani. És éppen azon voltak, hogy királlyá tegyék.

Senki sem utasítana vissza egy ilyen lehetőséget, hogy emberek ezrei felé szolgálhat, nem igaz? Jézus megtette. Elbocsátotta a sokaságot. Miért?

„Miután elbocsátotta a sokaságot, felment a hegyre magánosan imádkozni.”

Jézus nemet mondott a fontosra, hogy igent mondhasson az életbevágóan fontosra! Ha Jézus szükségesnek látta, hogy nemet mondjon a tömeg követelésére azért, hogy imádkozzon, akkor lehet, hogy nekünk is követnünk kellene a példáját.

Max Lucado

repülőtér

 ima

Az egyik legnagyobb rejtély az Istennel való járásunkban, hogy ritkán értünk mindent, amit tesz az életünkben. Ha mindig értenénk, akkor nem lenne szükség rá, hogy Bízzunk Benne. Hívőként, gyakran találjuk magunkat olyan helyzetben, amit nem értünk, és azon kapjuk magunkat, hogy kérdőre vonjuk Istent:

„Mit tartogat a jövőm?” „Találok magamnak valaha házastársat?” „Mi lesz a gyerekeimből, ha felnőnek?” „Ki fog rólam gondoskodni, ha megöregszem?”

Meg kell tanulnunk akkor is bízni Istenben, ha nem értjük, mi történik az életünkben. Meg kell barátkoznunk azzal a ténnyel, hogy mindig lesznek megválaszolatlan kérdéseink, és meg kell tanulnunk ennek ellenére megnyugodni.

Jób, akinek jó oka lett volna megkérdőjelezni Istent sok nyomorúsága és vesztesége közepette, úgy döntött Istenben bízik, pedig nem értette, hogy mi folyik az életében. Hiszem, hogy csak így talált békességet szörnyű körülményei között. Hasonlóképpen, nekünk sem lesz békességünk addig, amíg nem teszünk le arról, hogy mindent megértsünk, és nem kezdünk el még jobban bízni Istenben.

Ha olyan vagy, mint én, aki szeret mindent megérteni ahhoz, hogy megnyugodjon, akkor hadd bátorítsalak arra, hogy fogadd el azt a tényt, hogy földi életed során valószínűleg nem kapsz meg minden választ. Adj fel azzal, hogy magyarázatot követelsz, és inkább bízz Benne. Ahelyett, hogy az kérded „Miért?”, inkább mondd Neki, hogy bízol Benne. Sokszor fordult elő az életemben, hogy teljes szívemből tudni akartam, hogy valami miét történt, vagy nem történt meg, azonban tudtam, hogy Isten a bizalmamat szeretné és nem a kérdéseimet.

Bízz Benne: Van valami az életedben, amit nem értesz, pedig már régóta próbálod megfejteni? Add át Istennek, és akár elmagyarázza neked, akár nem, bízhatsz Benne, hogy meg fog áldani és mindenféle válságon át fog vinni.

Joyce Meyer

kérdőjelek

kérdőjel

Az Istent dicsérő imádság termékennyé tesz bennünket – Ferenc pápa szentbeszéde reggeli szentmiséjén

A Szentatya kedden reggel 7 órai kezdettel mutatta be szokásos napi szentmiséjét a Szent Márta Ház kápolnájában. Homíliájában Dávid örvendező magatartását magyarázta a szentmise első olvasmányából kiindulva. „Dávid teljes erejéből táncolt az Úr előtt” – olvassuk Sámuel második könyvében. Isten egész népe nagy ünneplésben volt, mert visszaszerezték Isten ládáját. Dávid magasztaló imája oly túláradó volt, hogy felhagyott minden formasággal és minden erejével táncolni kezdett az Úr színe előtt. Ez az igazi dicsérő ima – magyarázta a pápa, majd hozzátette: e szakasz olvasásakor Sára alakjára gondolt. Sárát, miután megszülte fiát, Izsákot, az Úr arra indította, hogy táncoljon örömében. Ez az idős asszony, amint a fiatal Dávid is örömtáncot lejtett az Úr előtt. Nekünk könnyebb megérteni mit jelent a kérő, vagy a hálaadó imádság, sőt még az adorációs ima megértése sem annyira nehéz. Ezzel szemben a dicsérő imádságot elhanyagoljuk, nem jön ajkunkra spontán módon.

Pedig a dicsérő ima nem a karizmatikus mozgalom tagjainak van fenntartva, hanem minden keresztény számára nyitott – hangsúlyozta Ferenc pápa. A szentmisében mindennap dicsérő imát mondunk, amikor a Sanctus-t mondjuk. Ez igazi dicsérő ima, amelyben magasztaljuk Istent nagyságáért, és amikor szép dolgokat mondunk róla. Vannak azonban olyanok akik azt állítják, hogy nem képesek ilyen imádságra. Erre ellenvetésként a pápa így válaszolt: hogy lehet az, hogy amikor a kedvenc csapatod gólt lő, akkor nagy örömujjongásban törsz ki, ám nem vagy képes arra, hogy az Úr dicsőségét énekeld? Isten magasztalása nem kerül semmibe. Nem kérünk, nem köszönünk meg semmit, hanem dicsőítünk.

Teljes szívünkkel kell imádkoznunk – folytatta gondolatait a pápa. Az igazságosság tette ez, hiszen Isten nagy. Visszatérve a táncot lejtő Dávid példájára a Szentatya felidézte Dávid örömének okát, azt, hogy az Úr ládájának visszaszerzésével, maga Isten tért vissza népe körébe.

Most az a kérdés – mondta a Szentatya -, hogy nekünk ma mit kell tennünk? Képes vagyok-e én arra, hogy dicsérjem Istent? Amikor a szentmisén a Glóriát és a Sanctus-t imádkozom, ezt egész szívemből teszem, vagy csak gépiesen az ajkammal mondom? Mit üzen nekem az örvendezve táncot járó Dávid, vagy Sára? Ám, amikor Dávid visszatér a palotába Saul király lánya, Mikhál szemrehányást tesz neki és azt kérdezi, hogy volt-e benne szégyenérzet azért, ahogy táncolt.

Erre utalva Ferenc pápa így fogalmazott: „Én azt kérdezem: hányszor szívünk mélyén megvetjük azokat a jó embereket, akik spontán módon fejezik ki Isten dicséretét, mert nem műveltek, mert nem követik az illendőség szabályait? A Biblia azt mondja Saul lányáról, hogy meddő maradt. Mit jelentenek ezek a szavak? Azt jelentik, hogy az öröm és a dicsérő ima gyümölcsözővé, termékennyé tesz minket. A 90 éves Sára termékenysége nagy pillanatában perdül táncra. Aki dicséri Istent, aki magasztalva imádkozik, aki örömmel mondja a Glóriát és a Sanctust a misében, az a férfi és az a nő termékeny. Azok viszont, akik Saul király lányához hasonlóan bezárkóznak a hideg, kimért imádság formalitásába, azok a formaságok meddőségébe zárják magukat. Ezért Ferenc pápa arra kér minket, hogy tartsuk szem előtt a teljes erejéből táncoló Dávid képét és azt, hogy milyen szép dolog, ha dicsérő imát mondunk. Jót tesz nekünk, ha a mai szentmisében elhangzott 23. zsoltár szavaival imádkozunk: „Táruljatok fel, hatalmas kapuk, táruljatok fel, örök kapuk, hadd vonuljon be a dicsőség királya. A seregek Ura, ő a dicsőség királya.”

Ferenc pápa

 

Vatikáni Rádió

kép

Új közösség a Plébánián! Gyere, és csatlakozz Te is!

 

A Pápai Missziós Művek ma még kevesek által ismert név. A neve alapján első hallásra sokan hazai, pápai székhelyű nagyvállalatnak vélik.Pápai Missziós muvek

Pedig nem az.

Már 1926-ban is jelen volt Magyarországon, a kommunizmus évei alatt-mint annyi mindent- ezt is betiltották, majd 1995-ben indult útjára újra. Azóta pedig töretlenül, igen nagy lendülettel fejlődik! Ennek a lendületnek köszönhetően jutott el hozzánk is ez a kezdeményezés a rákoscsabai Főplébánia hittantermébe január 18.-án, szombat délután.Indiai származású Sebastian atya magyarázta el:

Hogy mi is a Pápai Missziós Művek?

Az élet minden területét felölelő, támogató és befogadó közösségeikkel, rászorulókat segítő misszió. A világ minden táján segítik a rászorulókat éljenek bár Kenyában, Indiában, vagy épp „csak”az ország másik felén. Ennek a nagyszerű kezdeményezésnek eredményeképpen vittek már adományokat a vörösiszap ömlés helyszíneire, segítettek iskolát építeni Indiában, vagy éppen kápolnát és közösségi házat egy kárpátaljai cigánytelepen.

A Pápai Missziós Műveknek négy nagyobb egysége van:Rózsafüzér

  • Szent Gyermekség Műve,
  • Szent Péter Apostol Műve,
  • Hitterjesztés Műve,
  • Missziós Unió Műve.

Közösségünk tagjai, Tóth Kata hitoktató vezetésével a Szent Gyermekség Művek lelkes és bátor missziós gyermekcsoportjaiba várja azoknak a családoknak a 6-14 év közötti gyermekeit, akik úgy érzik, hogy nyitottak a világ problémái iránt, s a maguk módján készek tenni azok megoldásáért. Akik, a Szent Gyermekség Művének jelmondatával élve- „Egy kis imával és kis áldozattal” segíteni szeretnének a valamiben hiányt szenvedő gyermektársuknak határon innen és túl.

A Pápai Missziós Művek, s azon belül a Szent Gyermekség Művek nem pusztán egy adományozó szervezet! Segít a tagoknak nyitott szívvel és lélekkel élni, támogatva a keresztény szolidaritás iránti elköteleződést a gyermekekben és Szüleikben egyaránt. A missziós gyerekek saját kis csoportjukban saját programtervük szerint rendszeresen találkoznak, imádkoznak, s gyűjtik saját lemondásaikból származó adományaikat.

A Szent Gyermekség Művek 2013-2014-es nagyprojektje keretében az idén azért imádkoznak és tesznek apró áldozatokat a kis misszionáriusok, hogy minden, Kenyában, Isiolo egyházmegyében élő kisgyermek járhasson a St. Charles Lwanga iskolába, ahol a tanulás mellett ételt is kapjanak.

Nyugat-Afrikában, ahol Kenya fekszik, az étel kincs, de sajnos nem jut belőle mindenkinek!Pápai logó

Ezen szeretne az idén változtatni a Szent Gyermekség Művek azzal, hogy egy éven át (2013 adventjétől 2014 adventjéig) gyűjti, s eljuttatja az adományokat a Steve atya vezette St. Charles Lwanga iskolába. A kenyai projekt keretében a Misszió 1 millió forintot szeretne adományozni.

Hogy ebből ott hány gyermek lakik jól? Körülbelül 100.000.

Sok? Igen, az. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy egy gyermek ebédje ott, mindössze 10.- forintba kerül!

Gondoljunk csak bele! Hány gyermek lakna jól Kenyában, egy túró rudi árából? Vajon észrevennénk, ha hetente egyszer nem tennénk a kosarunkba a boltban? Hiányozna? Azt hiszem a válasz mindannyiunk számára egyértelmű: nem, nem vennénk észre, ha hetente egy túró rudival kevesebb kerülne az asztalra, sőt, nem is biztos, hogy hiányozna. Ezzel szemben Kenyában mit jelent? Életet, lehetőséget, boldogságot.

Vajon mi Szülők és gyermekeink tudnánk segíteni, hogy imáinkkal és adományainkkal Steve atya „gyermekei” boldogabbak legyenek?

Ha úgy érzed igen, gyere, és gyermekeiddel csatlakozz a Szent Gyermekség Művek misszionáriusaihoz! Jelentkezésedhez vedd fel a kapcsolatot Tóth Katával vagy Dudásné Fekete Imeldával!

tothkata.rita@gmail.com vagy fekete.imelda@gmail.com

 

Pápai Missziós Művek

kép

Szent Fábián vértanú 236-ban került Szent Péter trónjára. Cézáreai Euszébiosz (265-339) elbeszéli Fábián megválasztását egyháztörténeti művében. Anterus pápa halála után összegyűltek a rómaiak, hogy új pápát válasszanak, ám valamennyi jelölt méltatlannak bizonyult Szent Péter trónjára. Fábián pap, hazatérve vidéki útjáról, értesült a gyűlésről és ő is bement a terembe. Elvegyült a jelöltek között, egyszer csak berepült a terembe egy galamb és Fábián fejére telepedett. Azonnal megválasztották pápának.

Pápasága idején Fábián megszervezte a római egyház közigazgatását. Külön figyelmet szentelt a katakombáknak, több vértanú sírját rendbe hozatta. Figyelemmel kísérte az afrikai egyház vitáit, ő indította útnak Gallia első hittérítő püspökeit. Decius császár (249-251) ellenszenvét hamar kivívta a tevékeny Fábián pápa . Szent Cipriánnak tulajdonítják azt a kijelentést, mely szerint Decius császár szívesebben látott volna birodalmában egy trónkövetelő vetélytársat, mint Fábián pápát.

Decius császár 250-ben kiadott üldözési rendeleteinek első áldozatai között volt Fábián pápa. Január 20-án végezték ki, testét a Callistus-katakombában temették el.

Közel negyven esztendő múltán valószínűleg szintén január 20-án szenvedett vértanúhalált Szent Sebestyén, egyik legnépszerűbb szentünk.

Sebestyén Milánóban született, Maximianus császár idején került Rómába. A tiszteletét őrző római bazilika mellé letelepített szerzetesi közösségnek köszönhetően terjedt el az a legenda, hogy Sebestyén galliai származású volt és a császári gárda tisztjeként szolgált, Diocletianus és Maximianus császár közvetlen környezetébe tartozott. Sebestyén egyszerre tudott császári tiszt és hű keresztény lenni. A legenda szerint tehetséges szónok, társait is igyekezett elvezetni a hithez, a fogságban sínylődő keresztényeket bátorította. Végül őt magát is halálra ítélték. A mezőn egy oszlophoz kötözték, hogy halálra nyilazzák. A holtnak hitt Sebestyént otthagyták a mezőn, egy Iréne nevű jámbor asszony házába vitte és ápolta, amíg fel nem épült. Amikor Sebestyén megjelent a nyilvánosság előtt, elterjedt a híre, hogy feltámadt. A császár parancsára halálra ítélték, agyonverték és a csatornába dobták. A holttestet egy Lucina nevű asszony temette el. Ünnepét már 345-ben megülték Rómában.

Számtalan művészt ihletett meg Sebestyén halála, kézműves céhek sora tisztelte védőszentjeként, ereklyéinek birtoklásáért több helység vetélkedik.

Hajnal Piroska

G. di Paolo: Szent Fábián és Szent Sebestyén

Szent Fábián pápa

Peter Paul Rubens

Krisztusban kedves keresztény testvérek!

 

         A Kanadában élő keresztények azt kérték, hogy a világ keresztényei az idei imahéten az 1 Kor 1, 1-17 igeszakasz üzenetén gondolkodjanak el az Egyházról, az összetartozásról, az ökumenéről. Természetesen, amit Szent Pál apostol Korinthoszba írt, az elsősorban az ott élő keresztényeknek szólt. A Szentlélek évezredeket átívelő terve révén mégsem az lett ennek a levélnek a sorsa, mint általában a leveleké, hogy miután elolvasták a címzettek, a levélben említett ügyeket befejezettnek tudva, tudomásul véve iktatószámmal irattárba helyezték. Isten maga akarta a korinthosziaknak írt levélben foglaltakat közkinccsé tenni az Egyházban, hogy a későbbi nemzedékek tanuljanak és okuljanak abból, sőt erősödjenek a Jézus Krisztusba vetett hitben, a tiszta erkölcsben és az összetartozás testvéri tudatában. Az imahéten naponta kiemelten találkoznak a hívő keresztény közösségek Szent Pál apostol egy-egy tanácsával, útmutatásával. A 8 nap alkalmainak vezérfonala, hogy a Jézus Krisztusban hívők Isten egy népévé válnak, mert közelebb kerülnek Istenhez a Szentlélek terve szerint. Szent Pál apostol gondolatai naponta egy-egy mai problémát juttatnak eszünkbe, mert arról szól az apostol, hogy az Egyház hiánytalanul megkapta Isten minden kegyelmi ajándékát. Hangsúlyozni kell azonban, hogy nem a hívek kapták ezt külön-külön, hanem az Egyház. S miután Jézus Krisztusban kapta ezt az ajándékot, ezért Isten nem tartott vissza semmit abból. De többet nem adhat, mert mindent odaadott az Egyháznak. Így az Egyház a Jézussal való közösségben mindent megkapott. Elsősorban az Igében lett gazdag. Az Ige által pedig az élet ismeretében. Ilyen és ennyire fontos az Egyházban az egyértelmű prófétálás, prédikálás, igehirdetés, tanítás. Az Egyház kincse kétezer éven át az igehirdetés volt. Az Egyházat azonban csak Isten hűsége tartja egyben. Akik az Egyház hűségének munkálói, azok egyúttal a hívő közösség egységének munkálói is. Az Egyház Istené. Az Isten hűsége Egyháza iránt töretlen. Erre szavát adta. Ezért van az, hogy aki ökumenében gondolkodik, nem saját ötlete megvalósításán fáradozik, hanem Istenre bízza magát. Isten Igéje megerősít abban, hogy az Egyház, a hívő közösség tényleg az Istené. A közösség pedig arra törekedjék, hogy Istené is maradjon. Van egy határidő is, mely Isten hűségének tartósságára mutat. Számunkra ez a határidő az életünk vége. De a hívő közösségre, az Egyházra a hűségnek ez az ígérete Jézus Krisztus napjáig érvényes; tehát mindaddig, amíg Ő újra meg nem jelenik és vissza nem tér dicsőségben. Isten népe ebben az ígéretben is egységben maradhat. S Most azzal az áldáskívánással nyújtjuk át a 2014. évi imahét programfüzetét a különböző felekezetek hívő közösségeinek, hogy ez segítse az Egyház népét egy lépéssel közelebb kerülni Jézus tervének valóra váltásához: „mindnyájan egyek legyenek” (Jn 17,21).

Dr. Erdő Péter

bíboros, Magyarország prímása, esztergomi érsek,

a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia elnöke

 

Steibach József

református püspök

a Magyarországi Egyházak Ökumenikus Tanácsának elnöke

kép